Gå till innehåll

Heroin filmen


Lucio Fulci

Recommended Posts

Som vissa kanske vet så har jag lagt ut min korta heroin film på youtube och url’n finns på (Kolla min film) under rubrik (Min heroin film)

 

 

Som det såg så hängde alla kroppsrörelserna i hopp på ett bra sätt när jag tog om en tagning från en ellr flera vinkel, allt såg så perfekt. Men tro mig eller ej, jag vart inte så stolt över denna projekt, nu undrar ni varför. Jo för att hela scenen är rent koreograferat totalt, från den minsta rörelsen till dens största är koreograferat alltså jag satt och tränade på hela scenen i kanske en vecka. Så att jag ska få er att förstå mera hur illa jag kunde scenen utantill så ska jag förklara hur jag filmade allt. När jag hade ritat klart bildmanuset som vart 69 till 70 bilder. Så tog jag ett vit blankt papper och skrev som rubrik `helbild`, jag ritade alla helbilderna som finns i min originella bildmanus i denna vita pappret, samma sak gjorde jag med Halv, När och Extremnärbilder. När jag filmade då, då filmade jag först alla extremnärbilderna för säg själv, sedan när, halv och sist helbilderna. Då kan ni fatta hur bra jag kunde rörelserna utantill. Jag insåg att det var ingen konst med detta. Alltså om jag hade gjort så, att varje gång jag tar om en tagning från en vinkel inte kör samma kroppsrörelse exakt fast kanske något liknande, då skulle jag vara stolt för att då skulle allt bli utmanande .

 

jag vill att ni ska ge mig en riktigt proffessionellt exempel när man inte eller behöver inte använde koreografiska rörelser t.o.m när man ska filma en komliserad film scen som det finns mera än en person, och när när ska man eller måste använda Koreografiska rörelser, jag vill ha riktiga proffessionella Exempel som sakt.

 

Tackar för hjälpen

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...