Gå till innehåll

Fejk mik, eller?!


VisbyFilm

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har en liten digital videokamera från toshiba för under 2000 :-.

Jag har funderat på att göra en fejkmik. En fejk-variant av sånna

här stora som man har ovanför kameran som ser

ut som en uppblåst råtta ungefär...

För när jag är ute på stan och filmar och intervjuar privatpersoner vill

jag att det ska se proffsigt ut för dom som kollar på när vi filmar och

så ska det såklart se proffsigt ut när vi frågar dom om dom vill bli intervjuade...

 

Går det att göra en sådan och vad kostar det isåfall??

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill man bara att det ska se fräckt ut så hade jag nog skaffat massa annan junk och satt på kameran, är ju knappast många svensson som fattar att den där uppblåsbara råttan faktiskt ÄR en mik. Gå till nån tipp och leta bland elektronikskroten, putsa upp det lite och köp karborrband med tejp som du sätter på kameran, sen drar du lite kablar mellan alla grejer så det ser ut som en mindre sattellit.

Eller så skiter du i vad folk tror och tänker om din utrustning och gör en grym film / intervju / jobb istället ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill man bara att det ska se fräckt ut så hade jag nog skaffat massa annan junk och satt på kameran, är ju knappast många svensson som fattar att den där uppblåsbara råttan faktiskt ÄR en mik. Gå till nån tipp och leta bland elektronikskroten, putsa upp det lite och köp karborrband med tejp som du sätter på kameran, sen drar du lite kablar mellan alla grejer så det ser ut som en mindre sattellit.

Eller så skiter du i vad folk tror och tänker om din utrustning och gör en grym film / intervju / jobb istället ;)

 

 

så kan man ju göra också ;)

tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du inte har en handhållen mikrofon med en sladd i mellan den och kameran ser det inte vidare proffsigt ut i vilket fall som helst.

 

Det har jag ibland när vi gör intervvjuer men när vi gör filmeerr vill vi ju att det ska se lite proffsigt ut...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...