S66 Postad 20 oktober 2009 Postad 20 oktober 2009 Tjena, Jag sitter på en Canon HG10 hårddiskkamera och har lite problem med backup. Har en Mac och redigerar i iMovie. Funkar utmärkt att importera från kamera och exportera projekt etc. Mitt problem är att jag skulle vilja göra en smidig backup utan att använda iMovie och bara lagra informationen på en extern hårddisk. Och att sen kunna plocka hem information från hårddisken när det är dags att redigera. Imovie vill inte läsa MTS filerna från min hårddisk och går inte att öppna. Vilka alternativ och tips finns för detta, oerhört tacksam för svar. Mvh Andreas 0 Citera
Naike Postad 18 januari 2010 Postad 18 januari 2010 Hejsan. Jag har ett liknande problem men använder Final Cut Express. När jag bytta till MAC från Windows för en smidigare miljö att redigera film i blev jag fast med ett antal .MTS filer som jag inte kan importera till FCE, så jag undrar om det finns något sätt att lösa detta på. Vill helst kunna redigera i Apple Intermediate Codec men finns det ett bra konverteringsprogram någon kan tipsa om så skulle det kunna vara en lösning. Lösningen i framtiden för dig Anders är att inte bara lägga över .MTS filerna, jag kan importera till FCE om jag lägger över hela filstrukturen från kameran. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.