Gå till innehåll

Skapa tecknad film?


corazón

Recommended Posts

Jag har sökt lite på nätet efter steg-för-steg guider som visar hur man gör tecknad film i photoshop Cs4 extended, men har inte hittat något. nån som vet en bra sida eller som själv håller på och som kan ge mig några tips? Finns det andra program som är bättre till just det här?

Länk till kommentar
Share on other sites

nja. Kan inte och kan inte. Det är ju fullt möjligt att använda Photoshop till animation. Iochmed att man på slutet kan använda tidslinjer och keyframes även i det programmet. Men det är inte riktigt vad jag skulle rekommendera. Själv gör jag bilderna i Photoshop men sätter ihop allt med After Effects tillsammans med bakgrunder och diverse positionsrörelser och sånt.

 

Det jag brukar rekommendera är att läsa hur man brukade göra förr i tiden, innan datorer. Men översätta klippning till Premiere/FCP/Avid, producera bilder görs i Photoshop och själva fotograferingen av bilderna på en superavancerad multiplane/motion-control-kamera blir AfterEffects.

 

Men visst. Dom flesta brukar köra Flash för animation nuförtiden. Själv är jag väl lite för gammaldags för det. Jag gillar mina pixlar. Vektorer är så kontraintuitivt, även om Flash fungerar bättre än de flesta andra program som använder vektorer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...