Davido Postad 13 oktober 2009 Postad 13 oktober 2009 Hej! Nu har jag tänkt att lära mig filma på riktigt och vill ha en egen kamera! En mindre kamera väcker mindre uppmärksamhet och är smidigare att ha med sig när man t.ex reser. Jag resonerar så att en billigare kamera (runt 15.000 inklusive xlr och mic) kan man leka mer med och kanske inte heller samma press att prestera som man gör med en dyrare + rädslan för stöld och skador osv. Samtidigt håller materialet ändå godkänd kvalite för produktion med ett bra intressant innehåll och externt ljud till. De kameror jag tänker på är: 1. Panasonic TM300 2. Canon HV40 3. Sony HC7 (HC9) Finns det någon här på forumet med lite kunskap som kan ge några tips? Jag vet att Panasonic TM300 använder sig av minneskort och därför kan kräva en snabbare dator än den jag har (macbook vit)? Tänkte hursomhelst upgradera den till 4 gigabit ram. För övrigt redigerar jag i Final Cut. Tacksam för svar 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.