standard Postad 22 september 2009 Postad 22 september 2009 Hjälp mig någon?? Är på jakt efter en kamera som filmar i 16/9 och helst i maximal bildkvalitet även i lite sämre ljus. Är det någon som vet något om sonys fx7e om den är något att ha för en som skall filma jakt och natur scener?? Det verkar vara många som kör med canon xm2 är detta ett bra alt för en amatör som vill filma för dvd produktioner som jag där målgruppen är jägare ??. MvH Tomas 0 Citera
j3n5 Postad 23 september 2009 Postad 23 september 2009 XM-2 sköter sig bra i lågt ljus. Den är en bra kamera till naturfilm, särskilt på grund av den användbara telezoomen. Tyvärr är den lite sämre bestyckad på vidvinkelsidan, men det kan avhjälpas med en vidvinkelkonverter. Sonys fx7e är numer en gammal kamera med relativt liten sensor. Det som talar för den i natursammanhang är det kompakta formatet samt ett bra zoomomfång. Går den att få billigt begagnat kan den vara ett bra köp, precis som XM-2. Men köper du en ny kamera finns det mer för pengarna. Då skulle jag satsa slantarna på en JVC GY-HM100E eller Panasonic AG-HMC41E. Minneskort som inspelningsmedia är här för att stanna! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.