Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej.

jag undrar bara varför man använder ett headset när man filmar??

har kollat en massa saker och liksom alla har ett headset när dom filmar... varför??

tack

Postad

Jag har aldrig set en fotograf ha headset vid en filminspelning, men har mest varit på små inspelningar. Det du har sett bör vara för kommunikation med regissören eller andra i crew. Kan vara nödvändigt vid stora inspelningar.

Postad

Du behöver bara ett par hörlurar, ett headset är totalt onödigt :) Vad vill du spela in för något med mikrofonen? Är det när du filmar du vill ta ljud eller vill du spela in ljudeffekter?

Postad

När "en grabb" säger nåt så brukar det oftast inte finnas så mycket bakom. Folk gillar att visa sig duktiga, men är sällan särskilt noga med fakta innan.

Har vart på en inspelning med headset, men det var mest för att det fanns tillhands redan. Fördelen att kommunicera med headset är att det inte stör andra utan. Nackdelen är att fanskapet alltid är på, så är det för mycket trafik så blir det jävligt irriterande att lyssna på efter en stund. För att inte tala om hur det kan påverka jobbet att hela tiden bli avbruten.

Själv kör jag på walkie talkies. Missbrukar nån dom så brukar regissören bli ond, så man slipper ta itu med det själv :-)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...