Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har köpt en EasyCap och fick hem den idag. Dock har jag lite problem, för när jag försöker koppla den till min video så får den ingen signal. När jag däremot kopplar in mitt xbox så ploppar bilden upp som den ska.

Min fråga är nu om det är skillnad på dom här sladdarna med en gul/vit/röd ände?

Jag har även försökt koppla in allt via min s-video till scart som jag använt tidigare för att koppla datorn till tv. Men nu vill jag alltså få detta på motsatt håll, så att jag med hjälp av min Easycap kan överföra mina vhs filmer till datorn. Den sladd jag försökte använda går i vanliga fall mellan min dvd och min tv och där har jag bild, men som sagt så funkar inte den sladden mellan videon och datorn. Så finns där flera olika? Kopplade även in xboxet med en gul/röd/vit sladd nämligen.

Tacksam för svar!

Postad

Det finns en liten adapter som följer med som du ska sätta in i videon. Det står input och output på den. Jag är inte säker, men jag tror att den ska vara ställd på output. Men förmodligen har du nog redan mixtrat med det en del.

Annars kanske det är något fel på videon? Har du testat om den fungerar i TV'n?

Postad

Hej och tack för ditt svar.

Fick ingen sådan omkopplare med utan bara själva easycapen, en usbsladd och programvaran. Sen trodde jag då att jag skulle kunna använda mina dvd sladdar, dvs de här gul/vit/röda kompositkablarna, men det fungerade såklart inte. För skojs skull testade jag då att sätta i xboxets gul/vit/röda sladdar och det funkade. Men inget annat fungerar. Men du tror alltså rent hypotetiskt att om jag köper en sladd med s-video till scart exempelvis som jag redan har, fast en med switch, så borde det fungera?

Så det är ingen skillnad på kompositkablar,om de är silver eller guldplätterade? För xboxet är guld och dvdkablarna är silver. Eller kan det vara så att det ena är komposit och det andra RCA? I min värld trodde jag att alla sladdar med en gul en röd och en vit var samma sladd, ingen skillnad på dom alltså. Det är hanar i bägge ändar om det hjälper problemlösningen?

Jag har testat köra dom i tv:n med, men utan resultat. Grejen är att jag inte ens får en xbox bild på min xpdator, utan måste köra det på min vistalaptop. Xboxet kan jag dock koppla in i videouttaget och får bild där med.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...