kimfoto Postad 4 september 2009 Postad 4 september 2009 Jag jobbar med sony ex3 i en mac miljö och jobbar i premier. Skulle härom dagen flytta över detta projekt till en pc med premier. Vilket normalt sätt funkar fint med andra kameror. Däremot stötte jag på problem med att pc versionen av premier inte ville öppna upp mina ex3 filer. Fråga är därav vad som är felet, är det en fråga om codec eller liknande, isåfall var jag kan jag finna dessa, eller är det något annat som spökar. Någon som kan hjälpa 0 Citera
kimfoto Postad 4 september 2009 Författare Postad 4 september 2009 Och du kör PPro CS3.2? //Max just det, cs4 pro på båda maskinerna. 0 Citera
Max_H Postad 4 september 2009 Postad 4 september 2009 Har du kvar mappstrukturen för filerna (så du inte bara har flyttat över MP4: orna) ? //Max 0 Citera
kimfoto Postad 4 september 2009 Författare Postad 4 september 2009 Har inte det. Eftersom jag börjat jobbat i mac och där inte behöft bibehålla mappstrukturen så. Verkar som att detta behövs och om jag inte är helt fel på det ska man impotera hela BPAV mappen.. Därav känns det som att om man gör på samma sätt i sin mac så borde man utan problem kunna flytta över projektet? Har du kvar mappstrukturen för filerna (så du inte bara har flyttat över MP4: orna) ? //Max 0 Citera
Max_H Postad 7 september 2009 Postad 7 september 2009 Har för mig om att jag hört om strul för en del som: - Om man försöker importera klipp utan att ha BPAV mappen "intakt". - Kört över filerna via Sonys browser mjukvara (som hade en FET bugg som gjorde klippen korrupta) - Om man bytte namn på Sony mappen (dvs BPAV mappen) till ngt annat. Se här: http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404610.html //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.