Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Sitter med några olika program på burken, testversioner eftersom jag är nybörjare på området. De program jag har är Premiere Pro 1.5, Encore, DVD-lab PRO, DVD Menu Studio samt Edit Studio4. De program jag fastnat mest för är Premiere och DVD-lab Pro. Problemet är att i Premiere kan jag inte hitta något passande exportformat för input till DVD-lab.

"The DVD-lab built-in File Browser has the advantage of listing only related files (video - mpg, mpeg, mp2, m2v, audio - mpa, m2a, ac3, dts, wav, aiff, pcm) and most of the image formats."

Kan man exportera något av dessa filformat från Premiere?

Tip: For those using an external software encoder for encoding DVD compliant MPEG-2 video from an AVI file or other source, it will save you time if you select not to multiplex video and audio and to simply output elementary stream files resulting in separate a video and audio file. It saves time in your encoder and also in DVD-lab.

Går detta att åstadkomma i premiere och hur gör man det i så fall?

• 3 veckor senare...
Postad

var ett tag sen. du har säkert löst det, men iaf. har inte så mycket för mig... =)

antingen kan du väl köra en mpeg-export i premiere och du får en mpeg fil o leka med. eller om du exporterar till dvd-mpeg så får du en m2v-fil och en wav-fil. kan ju vara bra om man... ja inte vet jag, vill köra olika ljudspår på dvdn eller nått.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...