Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har skrivit i en tidigare inlägg ang. fireware till Sony hdr-xr500 kameran...

Denna kameran är lite besvärlig så jag är lite envis också med viljan om att

kunna hitta en bra lösning på det här lilla problemet :-)

Har nu varit i affär o köpt ett adapter dvs. HDMI till DVI och pluggat nu in till grafikkort

som heter Nvidia Quadron FX 3500. (En bra grafikkort har jag förstått men det här??!!)

Och satte igång med Adobe premiere pro CS4, sen klicka på F5... Ingen bild på Capture, klickade setting. HDV etc etc men

Utan någon eller några framgång...

Funderar om det är hdmi kabel som inte fungerar i capture så det krävs med videoingångar eller vad? Eller vad gör jag för fel??

Tips tas emot tacksamt!

Postad

Så vitt jag vet är Quadro-kortet bara ett grafikkort med DVI-utgång, inte ingång.

Har dålig kolla på kameran, men är inte det AVCHD-kamera? Varför då göra capture? Det är bara att kopiera över filerna till hårddisken och köra...

/Max

Postad
Så vitt jag vet är Quadro-kortet bara ett grafikkort med DVI-utgång, inte ingång.

Har dålig kolla på kameran, men är inte det AVCHD-kamera? Varför då göra capture? Det är bara att kopiera över filerna till hårddisken och köra...

/Max

Ja det är en AVCHD kameran... När man jobbar inne i studion och vill se hur det ser ut i rutan speciellt när man är ensam i studion och då känns det tryggt med Capture..

Annars kan man filma och chansa på, sen ser man hur det ser ut innan man lägger in chromakey klipp etc.

Då är det Fireware som gäller ser jag nu...Tack för hjälpen ialla fall..

Postad

AVCHD-kameror kör HDMI ut och Premiere Pro har inte HDMI-stöd som standard. Du behöver ett HDMI-capture kort, ex ett Decklink Intensity, så funkar det.

//Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...