nson Postad 12 augusti 2009 Postad 12 augusti 2009 "... Dags för meteorsvärmen Perseiderna..." "... natten mellan den 12 och 13 augusti har svärmen sitt maximum..." Alltså; i natt så kommer det att vara som bäst och jag vill verkligen filma det hela. Eftersom jag bor i Värmland så har jag tillgång till många fina platser och jag har hittat ett perfekt ställe - så jag skulle vilja veta hur man bäst filmar stjärnorna. Kanske är en dum fråga, men jag har aldrig gjort det förut och det känns so matt det är svårt att få stjärnorna att synas. Tacksam för svar! // nson 0 Citera
Raw Postad 15 augusti 2009 Postad 15 augusti 2009 haha, nu kommer tippsen två dagar för sent ;) För att filma stjärnor och stjärnfall så måste du ha ett extremt ljudkännslig objektiv i filmkameran och högt iso. Om du inte har nån proffskamera kommer du typ inte se nånting :S Aja, du kan ju altid testa, du kan säkert dra upp slutartiden i kameran men då kommer du inte få den hära fina bågen för det komemr nog laga istället men men... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.