Vensan Postad 7 augusti 2009 Postad 7 augusti 2009 Hej! Jag vill passa på att informera er som är intresserade av dokumentärfilmer om Sämre än djur, som kommer att visas på biograferna i Stockholm (Rio 28/9), Göteborg (30/9) och Malmö (30/9). Laika Film & Television, som jag arbetar för, har under fem års tid tillsammans med SVT, jobbat med denna unika film och våra förhoppningar är att den kommer att betyda mycket för debatten i Sverige. Mer information finns på: http://www.laikafilm.com/samre-an-djur/ - Sämre än djur Bögar adopterar, lesbiska gifter sig och Prideparaden är den största demonstrationen - Sverige är världens mest liberala land för de med HBT-läggning. Men det finns en grupp med helt andra förutsättningar - flator och bögar som lever i hederskulturer i Sverige. I Sämre än djur träder de för första gången fram. Vi möter berättelser om hot, våld och flykt men också kärlek, hopp och överlevnad. Manus och Regi: Oscar Hedin Producenter: Oscar Hedin & Erik Sandberg Foto: Annika Busch & Jon Rudberg Klipp: Helena Fredriksson Research: Mahall Castro, Victoria Gaunitz & Lina Rosengren - Har ni några frågor så tveka inte att kontakta mig här på Voodoo Film eller på vincent@laikafilm.se! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.