zelleri Postad 29 juli 2009 Postad 29 juli 2009 Tja.. Vill filma på green screen men vet inte hur jag ska börja.. Jag testade filma mot green screen med en lågbudget camcorder. Samsung SMXF30. Det gick inge bra sen när jag skulle key:a ut det gröna i videon fick jag med allt eller inget i princip.. det blev skitdåligt helt enkelt.. Så tänkte jag att bildkvaliteten i kameran antagligen är för dålig?! Har sett många videos på youtube tex med halvdålig kvalitet som fått till det bättre..eller är alla på youtube skitrika och köper kameror för 20000? Alla tips för att filma mot green screen med en tajt budget är välkomna. Tack! 0 Citera
Quantum Postad 29 juli 2009 Postad 29 juli 2009 Här är några tips: 1. Kolla i forumet Digitala effekter och compositing. Jag är rätt säker på att du kan hitta hjälp där. 2. Du måste ha mycket ljus! Mycket MYCKET ljus men absolut inte överexponerat. Köp några billiga Clas Ohlson strålkastare eller arbetslampor. Tänk bara på att inte kasta för mycket skuggor. Skuggor gör hela digitala processen svårare. 3. Spänn ut duken. Är det mycket veck så blir det svårare för datorn att generera keying eftersom den bara genererar den färg du läser in. 4. Kolla kamerainställningarna. Jag har ingen Samsung men autoadjust är ofta en riktig bov vid chroma keying. (är inte säker att det heter autoadjust men jag menar när kameran ställer in slutare och bländare själv. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.