Elias_ Postad 7 juli 2009 Postad 7 juli 2009 jag har alltid det mest problematiska programmet encore 2 innan, uppgradera mig till encore cs4 för att jag fick höra att det funkade bra och det gör det förutom en grej som jag behöver hjälp med. När jag gör en rörlig meny exempel vis 1 minut lång med olika chapters i som är rörliga (små filmer som rullar) varje gång jag rör på markören i menyn så startas all motion på nytt VARFÖR? hur ändrar jag det så att man kan röra på markören utan att allt rörlig startas om? encore 2.0 hade jag inga problem det det, kanske en inställning jag inte hittar? 0 Citera
Rogge Postad 7 juli 2009 Postad 7 juli 2009 När jag gör en rörlig meny exempel vis 1 minut lång med olika chapters i som är rörliga (små filmer som rullar) varje gång jag rör på markören i menyn så startas all motion på nytt VARFÖR? Hur exakt har du gjort det i Encore? Dvs; - Vad är länkat till vad? - Är dessa chapters i en och samma fil eller är varje chapter en separat fil? - Använder du Overrides någonstans i ditt Project? - Använder du Auto Activate på någon meny? - Vad innebär "...rör på markören..." är det att röra på den eller är det att klicka på en knapp i menyn? 0 Citera
Elias_ Postad 8 juli 2009 Författare Postad 8 juli 2009 har kommit fram till att det är fel på encore cs4 preview, när man väl bränt skivan så funkar allt som det ska. har även hittat ett forutm på adobe hemsida där de har diskuterat detta. jag menade förut när man satt igång preview och tittar på meny som man gjort, drar man över muspekaren över de chapters som finns så startas bakgrunden på nytt (omstart) lite svårt att förklara 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.