KKY Postad 6 juni 2009 Postad 6 juni 2009 Jag överförde för första gången material från min HV30 till datorn häromdagen. Nu vill jag ladda upp små korta snuttar på youtube och tänkte av gammal vana använda Movie Maker (ska införskaffa ett ordentligt program till dokumentärprojektet men detta är som sagt bara för nöjes skull) Första problemet var att när jag publicerade filmerna i Movie Maker (.avi) så försvann bilden och endast ljudet blev kvar. Nå, jag googlade och installerade ett vista codec pack och det problemet försvann. Tyvärr så har jag nu ett annat problem. Kvaliteten på filmerna försämrades avsevärt efter att jag installerat codec packen. Nu är bilden grynig och det kommer horisontella streck på skärmen speciellt när objektet på filmen rör sig. Detta händer alltså genast i Movie Maker även innan man publicerar filmen. Vad beror detta på och finns det något att göra åt saken? Hade dessutom tänkt avinstallera codecen men hittar ingen avinstallationsfil och att radera på vanligt sätt funkar inte heller. Suck. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.