hanihani Postad 24 maj 2009 Postad 24 maj 2009 Varför visas inga rörliga bilder i premiere elements 4? Bara en smal remsa längs nere. Så for jag pausar visas bilden.Ljudet är OK. Jag har inte liknande problem med andra redigeringsprogram. Tidigare testade jag Premiere Pro, men hade liknande problem också där. Tacksam för möjlig förklaring Hani 0 Citera
Max_H Postad 24 maj 2009 Postad 24 maj 2009 1. Vad är det för format...? Premiere har aldrig gillat vissa typer av DivX/XviD/etc. 2. Ta bort alla codec-packs som k-lite/etc 3. Är det DV eller nått annat, uppdatera grafikkortsdrivarna. /Max 0 Citera
hanihani Postad 24 maj 2009 Författare Postad 24 maj 2009 Hej Max, Tack för hjälpen, problemet är delvist löst. I "playback settings" fönstret bockade jag för "Compatible" istället för "Standard" och så plötsligt fick jag bild. Fast jag har fortfarande problem med vissa avi. filer. Är det någon skillnad på dom? Hälsningar hanihani 0 Citera
Max_H Postad 24 maj 2009 Postad 24 maj 2009 En AVI-fil är endast en "låda" med någon form av media i. Median i sig kan ha en massa olika format. Mao - är filmen en AVI-fil från en DV-kamera bör det fungera (det är alltså en AVI-fil med dv-kompression). Är AVI-filen exempelvis en långfilm som av outgrundliga skäl hamnat på din hårddisk så är den troligen av DivX/XviD format. Det finns en liten mjukvara som heter G-Spot som kan tala om vad det är för kompression i just din fil. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.