Gå till innehåll

Kopiera DV-cam -> vanlig dv via Fw


Luzer

Recommended Posts

Jag har en film som jag tryckt ut på dv-cam men vill kopiera över det till ett band i vanlig dv. Jag har en Pd-150 och en Canon xm2´a. Går det att koppla ihop dom med fw rakt av och kopiera? Och om det gör det, finns det sådana kablar, alltså 4 pin -> 4 pin ? Eller måste jag köra analogt om jag vill gå direkt. Kan ju alltid dra över det till datorn via fw och sedan fw igen till den andra kameran men meckar inte mer än jag behöver känner jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det går att koppla ihop me firewire.. dv-ut från xm2 till dv-in på Sonyn... har aldrig gjort så dock och vet ju inte om xm2 kan spela upp riktig DV, och om det i så fall blir bra resultat när du rec:ar... enda garanterade ä väl o gå genom datorn, eller en särskild bandare..

Länk till kommentar
Share on other sites

Grejen e ju att dv-in och ut är ju samma kontakt på båda kamerorna, men så fort man playar på ena så kanske den fattar att infon skall gå från den kameran till andra. Jag är bara rädd att jag får nån jobbig loop som pajjar båda kamerorna. Eftersom du kan styra kameran via fw om du kopplar till datorn, så kanske kamerorna tror att dom kan styra varandra på nåt vänster. Eller what the heck...låter ju idiotiskt nu när jag skriver det. Får väl chansa...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...