High1ander Postad 21 maj 2009 Postad 21 maj 2009 Sådana som hoppar av College och sådana man får när det blir fel/smuts på bandet eller inspelningen så någon frame hit eller dit försvinner. 0 Citera
Erik dP Postad 3 juni 2009 Postad 3 juni 2009 Jag fick ofta dropouts när jag förde över DV till en nästan full hårddisk, särskilt en USB-hårddisk. Detta inträffar numera aldrig om jag har minst 40gig ledigt på den interna hårddisken och gör överföringen till den (sedan lägger jag den på extern USB-hårddisk). Jag antar att smuts/damm är en orsak till dropouts, men fulla hårddiskar med spridda skurar med ledigt utrymme är en större orsak. 0 Citera
High1ander Postad 3 juni 2009 Postad 3 juni 2009 Jag fick ofta dropouts när jag förde över DV till en nästan full hårddisk, särskilt en USB-hårddisk. Detta inträffar numera aldrig om jag har minst 40gig ledigt på den interna hårddisken och gör överföringen till den (sedan lägger jag den på extern USB-hårddisk). Jag antar att smuts/damm är en orsak till dropouts, men fulla hårddiskar med spridda skurar med ledigt utrymme är en större orsak. Ja, hårddiskarna behöver vara snabba nog, men problemet där är nog mycket mera en orsak som beror på USB2-standarden. USB2 är inte bra för att streama. 0 Citera
Erik dP Postad 4 juni 2009 Postad 4 juni 2009 ...Men jag har aldrig (tror jag) problem med USB hastigheten. Jag tror att en full hårddisk gör att den måste söka efter plats att skriva och då hinner den inte med. Ett exempel är att jag får dropouts när min interna disk (vid skrivning till den) understiger ett par tiotals gig - och då ofta. Vid 40 gig och mer så inträffar aldrig dropouts. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.