Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag skapade en tråd i "förberedelser" om en musikvideo jag nu äntligen är klar med... Frågan nu är hur man skall lämna ifrån sig den...

Jag kommer säkerligen att få instruktioner om hur de vill ta emot den, men någon som vet hur man lämnar ifrån sig det till ex. MTV?

Låt oss säga att jag vill lägga tillbaks mitt projekt på ett DV-band, hur exporterar jag då? Det är ju en massa effekter och dyl, så jag måste ju rendera det innan. Och jag vill ju inte ha ngn kvalitetsfölust, vara sig i bild eller ljud.

Jag använder premiere CS4 på en PC

TACK!

Återkommer med länk till videon när den ligger uppe så kan ni se hur det blev.

Postad
Låt oss säga att jag vill lägga tillbaks mitt projekt på ett DV-band, hur exporterar jag då?

File > Export > Export to Tape

Anslut kamera/bandare först.

• 2 veckor senare...
Postad

Tack Rogge (som vanligt!)

det ser dock så mkt bättre ut på datorn än på TVn...? är det en annan frame rate, eller vad beror det på?

Postad
det ser dock så mkt bättre ut på datorn än på TVn...? är det en annan frame rate, eller vad beror det på?

Svårt att svara på. Jag behöver detaljer, tex hur tittar du på det på en tv, DVD eller direkt från kamera. Om DVD, hur exporterade du det, vilka settings använde du, bit rate, VBR eller CBR, frame rate, rubbet. :)

Vad är det för Project Settings i redigerinsprogrammet och vad är det för video, PAL eller NTSC?

Postad

Nu var det direkt från kameran jag tittade (från bandet som jag exporterat videon till).

Jag har filmat med en Canon HV30, så project settings har varit PAL i Premiere CS4:

General

Editing mode: HDV 1080i

Timebase: 25,00fps

Video Settings

Frame size: 1440h 1080v (1,3333)

Frame rate: 25,00 frames/second

Pixel Aspect Ratio: HD Anamorphic 1080 (1.333)

Fields: Upper Field First

Postad

Hur ser originalbandet ut, från kamera och jämfört med Premiere Pro?

Vid export till tape sker ju en ny komprimering, dvs HDV > HDV, men den borde inte märkas så jättemycket. Men, om du i Premiere Pro ändra View Zoom Level från Fit till 100%, hur ser det ut då?

Jag gissar på att den står på Fit och då förminskar videon för att passa i Program panel. Så fort man förminskar video ser den bättre ut, och jag tror att det är där förklaringen ligger. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...