Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Halloj, jobbar som tusan nu för att hinna få in några meriter innan den 25th till ansökning till nackademins ky-utbildning.

har börjat animera och simulera en häst som brinner, tänka sätta in denna häst i riktig video.

Här är några test:

I alla fall, min bil har en tak-lucka (woow...) tänkte slänga ut kameran där och filma som om hästen springer på marken. Nu behöver jag lite tips på hur jag spelar in detta, eller ifall någon har spelat in något liknande som jag skulle kunna ta användning av? Är enbart i syfte för att ha något att visa upp för nackademin, Hur ska jag filma för att de ska vara lättare att Tracka senare?

Ja förslag är välkommna! Och jobbar innom en tidspress så ni får gärna skynda upp med tipsen ;) hehe.

//Simon

Postad

Hade du valt en häst som travade istället så hade du kunnat filma på vilken travbana som helst. Men borde du inte börjat med att filma och sen byggt modellen efter materialet?

/KN

Postad

precis de jag gjort :) Vart och filmat riktiga hästar, + rikta referenser. Nu de ni ser åvan är inte slutliga animeringen utan så långt jag kommit.

Tänkte mer hur jag ska filma detta, om ni har några tips från att filma från bil? Tänkte köra långsamt, kanske 15-10 km i timmen, speeda upp allt samt använda tex 2d3's plugin i ae för att göra bilden som den är filmad med en steadycam (Funkar väldigt bra) och sedan tracka allt ihopa.

Håller med om att de borde vara lättare att ha en riktig häst och tracka bort den bara, de hade vart de perfekta. Men de bör ju gå på detta sätt också tycker jag :O

//Simon

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...