danneo Postad 8 maj 2009 Postad 8 maj 2009 Jag har införskaffat mig en Casio EX-F1 kamera men har fått lite problem med att editera dom i Pinnacle DV Studio 12. När jag får in dom i DV studio så är det bara filmklippet och inget ljud. Kollar jag i katalogen ser jag lösa wav-filer så jag kan lägga in ljudklippen försig. Ganska drygt med andra ord! Nån som har någon lösning på problemet? Andra codecs etc? 0 Citera
danneo Postad 8 maj 2009 Författare Postad 8 maj 2009 Jag har införskaffat mig en Casio EX-F1 kamera men har fått lite problem med att editera dom i Pinnacle DV Studio 12. När jag får in dom i DV studio så är det bara filmklippet och inget ljud. Kollar jag i katalogen ser jag lösa wav-filer så jag kan lägga in ljudklippen försig. Ganska drygt med andra ord! Nån som har någon lösning på problemet? Andra codecs etc? JAG LÖSTE problemet efter lite googlande... Tydligen så var ljudet AVSLAGET via ffdshow (jag valde enable på alla som stod på disabled) - så ja, kanske hjälper det nån där ute i HD-ljungeln =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.