Drama Postad 26 april 2009 Postad 26 april 2009 Jag har gjort en film som ska levereras i mpeg4, sedan laddas upp på en videospelare. Problemet jag har är att då jag laddar upp filmen blir det en svart ram runt hela filmen och den täcker inte hela spelaren. Spelaren är i 16:9 och likaså filmen. Har forskat runt bland inställningar och prövat det mesta(tror jag). Redigerar i Final Cut express. Vore mycket tacksam om någon hade ett svar på vad jag gjort för fel. 0 Citera
beta75 Postad 26 april 2009 Postad 26 april 2009 Ska filmen ut på DV-band? Exporterar du med Final Cut express? I så fall, gör ett nytt projekt i 16:9 PAL DV i Final Cut. Ta din mpeg4 fil och lägg den i timeline. Se till att den fyller hela utrymmet genom att i CANVAS fönstret visa wireframe och dra i hörnen tills filmen fyller hela bilden. Rendera. Print to video eller tape eller vad det nu heter. /KN 0 Citera
Drama Postad 27 april 2009 Författare Postad 27 april 2009 Ja, jag redigerar i express. Nja, alltså filmen ska upp på en hemsida där spelaren är i 16:9 och jag ska använda mig av mpeg4 då jag laddar upp den. I canvas fönstret är bilden endast skalad upp till och ned till precis som 16:9. Problemet blir då jag komprimerar den till mpeg4 och denna svarta tjocka ramen går runt det hela. Även då jag kör print 2 video så kommer ramen på dv kasetten. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.