fossen Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 Hej. I helgen ska jag filma en reklamfilm för ett amerikanskt fotbolls lag. Det ska vara en kille iförd utrustning som springer mot kameran i slowmo. I bakgrunden ska man höra flåsande och kanske något abstrakt ljud/musik. Sen ska det komma upp en kille bakom honom och göra en tackling så de försvinner ner ur bild, fortfarande i slowmo. Sedan ska det komma fram någon text ungefär ''blablabla vs blablabla, fredag den 13. Är det någon som har någon som har något tips? Typ ska jag film i motljus eller inte. Något annat jag behöver tänka på? Jag ska filma med en XH A1. mvh fossen 0 Citera
Skoogh Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 De hade ju vart häftigt å dra upp en 2,5k HMI i en stolpe så den skapar motljus och sedan regn på det... upplättning framifrån. Om han står still nån gång så kan du fixa ett ögonljus, där du bouncar typ en redhead mot en frigga och sedan dimmrar du den så du inte ser någon skillnad när du drar handen framför ansiktet på honom... Kan bli ascoolt ju! Skicka gärna färdigt material när du e klar, eller behöver du hjälp? 0 Citera
fossen Postad 23 april 2009 Författare Postad 23 april 2009 Okej... fattar inte helt mitten, det får du förklara. Lägger nog upp den på jtube sen. 0 Citera
Skoogh Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 med ögonljuset menar du? Om du lyser med en redhead på en frigolitbit (eller något vitt) så att ljuset studsar in i ögonen (från kameravinkeln) på killen du filmar, så kommer ögonen att ljusas upp, dock lite för mkt. Om du viftar med handen mellan friggan och ansiktet, samtidigt som du dimmrar ner så ser du din skugga från handen försvinna mer och mer. När den precis försvunnit är det perfekt. Så skapar man ett sk "eyelight". Om det blir för rött ljus, lägg bara på en CTB - done. Bättre förklarat? 0 Citera
fossen Postad 23 april 2009 Författare Postad 23 april 2009 Jepp. Tycker du föresten att jag ska filma i motljus eller medljus? 0 Citera
Skoogh Postad 25 april 2009 Postad 25 april 2009 Motljus så att regnet syns, fast med en lättning på gubben. Låt motljuset se ut som en "natural" mao någonting som skulle vart där om du varit där Live. Ett exempel på de skulle ju kunna vara strålkastarna som dom har på sånna matcher... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.