Najka Postad 5 april 2009 Postad 5 april 2009 Jag har sökt in på fridhems folkhögskola, filmlinjen. Och jag undrar nu: hur går inträdesprovet till? Kan man förbereda sig på något vis? Mvh Jesper 0 Citera
Videoapelsin Postad 5 april 2009 Postad 5 april 2009 Jag har inget svar på din fråga, däremot en stilla undran. Filmlinjen på Fridhems är studiemedelsberättigad på gymnasial nivå. Vad innebär det för lån och bidrag? 0 Citera
Najka Postad 5 april 2009 Författare Postad 5 april 2009 Jag har inget svar på din fråga, däremot en stilla undran. Filmlinjen på Fridhems är studiemedelsberättigad på gymnasial nivå. Vad innebär det för lån och bidrag? Vad menar du med studiemedelsberättigad på gymnasial nivå? Jag vet inte vad det innebär, skulle själv vilja veta det 0 Citera
filmnisse Postad 5 april 2009 Postad 5 april 2009 vad jag minns av när jag var där så var det tre prov. ett där man skulle jobba med 2 andra. man skulle försöka berätta en historia med 3 stillbilder som man måste ta i en viss ordning. sen får andra försöka tolka det. en annan var att du fick välja några bilder från ett bord och skulle komma på en idé som du sen ska pitcha. handling, hur lång ska den vara, genre, målgrupp, osv. och även pitcha den idé du skickade in. annars blir det lite intervjuer. 0 Citera
Najka Postad 6 april 2009 Författare Postad 6 april 2009 okej tack för förvarningen:) får väl hoppas det går bra då 0 Citera
Jala Postad 7 april 2009 Postad 7 april 2009 Jag har inget svar på din fråga, däremot en stilla undran. Filmlinjen på Fridhems är studiemedelsberättigad på gymnasial nivå. Vad innebär det för lån och bidrag? Studieförberedande betyder CSN som vanligt. Skolpeng från hemkommunen om du går direkt från högstadiet och då kan din kommun strula (vägra betala etc). Men gör de det så bara stå på dig. Det brukar gå bra tillslut. 0 Citera
Happe Postad 11 maj 2009 Postad 11 maj 2009 Precis, du får csn med fullt lån och fullt bidrag så länge du är över 20 år och inte redan har studerat två år på folkhögskola. Angående de olika testen så är det ungefär som filmnisse skriver. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.