Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag håller på att göra eftertexter till min kortfilm i aftereffects. jag vill ha med loggan till produktionsbolaget jag har. loggan är rund och gjord i illustrator men när jag importerar den till after effects blir den oval.

Min inställning för filmfilen i aftereffects är:

Preset: HDV 1080 25

Width: 1440

Height: 1080

Pixel Aspect ratio: HDV 1080/DVCPRO HD 720 (1,33)

jag har förstått att detta beror på Pixel aspect ratio är olika i det här fallet i illustrator och after effects eller hur?

hur ska jag komma tillrätta med det här problemet så att jag kan importera min logga in i after effects utan att den blir äggformad?

ovan nämnda inställningar är då alltså det samma (som ni säkert förstår) som inställningarna med det filmade materialet som sluttexterna ska vara till

tack för hjälp!

Per

Postad

Du kan antingen andra i AE sa loggan far en annan pixel aspekt ratio, genom att i projektfliken hogerklicka pa filen och valja interpret... Dar kan du andra aspect ratio.

Annars sa kan du AE bara "skala" om den sa det ser ok ut, eftersom det ar vektorgrafik borde det inte paverka kvaliten sa lange du har "continiously rastarize" aktiverat pa lagret.

Annars sa far du ga in i Illustrator och skapa en fil, eller spara om filen i pixel aspect ratio 1.33 (och da i Illustrator skala om ovala ringen).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...