Sommarkatze Postad 30 mars 2009 Postad 30 mars 2009 Mina damer och herrar! Dem finns överallt i filmens värld. Allt från stackars Ewoks till civiltrafikanter på vägarna ! ^^ Alla har vi någon elr några riktiga favoritroller i en film som inte fyller ut nåt. Bara där för att ge effekt såsom tillex alla dessa tyskar i bakgrunden i indiana jones filmerna, alla stormtroopers i starwars och sen några mer egna såsom den stora starka tysken vid bombplanet i indiana jones elr Rancorn hos Jabba the hut? En statistroll helt enkelt. Bara där för att fylla ut. Och sen när denna roll då dör som ingeting blir man så hemskt ledsen XD Dela med er av era egna erfarenheter! Ni kan även passa på att säga era favoriter även om dem inte dör ;) Kom ihåg att sätta spoil varning! :P SPOILER FRÅN A BULLET IN THE HEAD Min egna personliga är i John Woo´s A bullet in the head. I början av filmen vid demonstrationerna så finns det en bombtekniker som ska desarmera en bomb. Denna bombtekniker har en skyddsdräkt som gör honom lika kramgo som en teletubbies, Att han sen exploderar och förlorar vänster arm och ligger och skriker hjärtskärandes får en nästan att vilja stänga av filmen och gå ut och hugga ner ett träd i förtvivlan! XD Nu är det eran tur! :D 0 Citera
Simon W Postad 30 mars 2009 Postad 30 mars 2009 Varenda gång denna kille kolar i en film blir jag en gnutta ledsen. Han är skön liksom. http://3.bp.blogspot.com/_d5gxDffoH7Q/Rf9DypRLqXI/AAAAAAAAAAo/3nIy6WgOULY/s320/al_leong.jpg Vet inte om han kvalificerar sig som statist. Han är ganska ofta un-credited iaf. 0 Citera
Christian van Caine Postad 31 mars 2009 Postad 31 mars 2009 Hur får du Rancor eller köttfärs-Tysken till utfyllnad?? Inte mycket av vad du skrev upp där är statister, det är små roller. Dessutom bör du SERIÖST lära dig skilnaden mellan De, Dom & Dem. Det där är som att säga "I are a illiterate" till en Engelsman. (eller "Illiterate, be me" i en viss Dagobah-planet;)) 0 Citera
Sommarkatze Postad 31 mars 2009 Författare Postad 31 mars 2009 Äsch språkpolis där :P Skyller på mitt skottska påbrå XD Ni förstår tanken i vikefall. Små roller , statister. Same shit XD 0 Citera
jmalmsten Postad 4 april 2009 Postad 4 april 2009 vet inte om man kan kalla honom statist... väldigt liten roll är det iallafall. Kanske inte fäller nån tår för honom men jag måste nog ändå tycka synd om stackars Kienney i Robocop. En helt vanlig dag kommer han till jobbet som höjdare i Omni Consumer Products. Vad står först på dagordningen? Stormöte, den där Dick Jones ska visa nått nytt. Oh, Dick vill att jag ska hjälpa honom! Äntligen någon som lägger märke till mig! Peka på roboten? Ok... Eh... ok... Men... jag släppte ju pistolen... eh... hallå... HJÄLP!!!! 12 sekunder ihållande kulsprute-eld senare känner ingen igen Kienney... vi får inte veta nått om honom mer och incidenten saktar inte ner affärerna märkbart. Familjen hans stämmer inte företaget eller något. Stackars Kienney... ingen brydde sig om honom. Tyvärr hittar jag ingen youtube-länk med hela 12sekunders-pangandet... men jag hittade en ganska trogen swedning;) 0 Citera
Sommarkatze Postad 12 april 2009 Författare Postad 12 april 2009 Hahaha Jaa just den scenen från Robocop tänkte jag på själv ^^ Måste varit roligt att spela in den tror jag hehe ^^ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.