Sommarkatze Postad 25 mars 2009 Postad 25 mars 2009 hej! Jag visste faktiskt ärligt talat inte om jag skulle lägga denna på specialleffekter elr rekvesita men fick bli här ^^ Frågan är enkel! Alla har vi upplevt det! Antingen vi själva eller någon nära! Tandställning! Pest och pina för en del, Jag själv däremot tycker det är hemskt söt på flickor ;P Men ni förstår säkert frågan. Finns det något sätt att fixa en fejk tandställning på eller är att skaffa sig en på riktigt det enda möjliga? ^^ Tacksam för svar! 0 Citera
Quantum Postad 20 april 2009 Postad 20 april 2009 Nu var det ett tag sen du skrev den här. Köpa tandställning är inget att rekommendera. En specialgjord ställning just för din mun kan kosta upp mot 40 000kr!!!:o Jag skulle nog försöka göra en egen av exempelvis ståltråd, limpistol och plast. Att få den fast och sitta kvar är en annan femma;) 0 Citera
testicklas Postad 21 april 2009 Postad 21 april 2009 När man har en sådan tandställning får man ofta en sorts vax att täcka in vassa kanter med så att man inte river sönder sin mun. Sådant vax borde man kunna använda för få fast sin hemmagjorda ställning. Borde inte kosta många kronor hos tandläkare eller apoteket. 0 Citera
AbbeLabbe92 Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 När man har en sådan tandställning får man ofta en sorts vax att täcka in vassa kanter med så att man inte river sönder sin mun. Sådant vax borde man kunna använda för få fast sin hemmagjorda ställning. Borde inte kosta många kronor hos tandläkare eller apoteket. ;) Funkar inte, av egen erfarenhet så är det vaxet väldigt glatt. Fäster inte alls på tänder eller tandkött. Tanken är att man skall klämma dit det runt och över vassa kanter, inte för att "fästa" dit något. 0 Citera
malsum Postad 25 april 2009 Postad 25 april 2009 Det finns vissa firmor som säljer så kallade "tandsmycken". Det är typ bling-bling... små glitterstenar eller en minisymbol som just limmas fast direkt på tänderna. Googla på "tandsmycken" bara. Går det inte att få tag på sådant lim så har jag själv kört med hudlim (typ mastix el. Pros Aid) mot tänderna då effekttänder har glappat och liknande. Kanske sliter på tänderna långsiktigt, men knappast om man bara ska ha det någon dag eller tre... Se bara till att torka av tänderna ordentligt och blås gärna med hårtork i munnen för att få bort all fukt innan du limmar, för annars lossnar det med en gång. Själva tandställningen skulle jag nog byggt av tandtråd, ståltråd och små bitar aluminiumfolie som superlimmas ihop 0 Citera
Sommarkatze Postad 28 april 2009 Författare Postad 28 april 2009 Okaj. Tack så hemskt mycket för alla svar. Jag kör nog på ideén att bygga en egen^^ 0 Citera
Petrol Productions Postad 22 maj 2009 Postad 22 maj 2009 Skulle man kunna få se en bild på tandställningen då den är klar? //Petrol 0 Citera
Sommarkatze Postad 23 maj 2009 Författare Postad 23 maj 2009 Kan bli svårt då den film ideén sket sig XD Så vi gjorde tyvärr aldrig en sån :/ 0 Citera
Kasperburnsred Postad 28 maj 2009 Postad 28 maj 2009 Köpa grillz? Som man biter fast på tänderna sen kan man nog skära ut så det inte blir heltäckande. Eller.. Nog enklare med ståltråd och folie faktiskt. Lycka till! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.