Mattias Olsson Postad 23 mars 2009 Postad 23 mars 2009 Hej på er, Här kommer ännu en episod i "Jag har problem med Youtube"-serien. Har lite problem för mina filmer hackar en del när jag laddar upp dem på Youtube. Har alltid använt Windows media, runt 3000 kps, en keyframe var 5 e sekund (vilket verkar vara en standardinställning). 640 x 360 pixlar. Saken är den att bilden hackar på vissa delar av filmerna, men ljudet flyter på som det ska. Tidigare har dessa inställningar funkat som det ska, men nu plötsligt har det börjar strula. Bytte dator för ett tag sedan så jag är inte helt säker på att alla inställning är exakt samma. Kan det ha med keyframes att göra eller vad är det frågan om? Är 3000 kps för högt? Har ett exempel på en film jag klippt och laddat upp här: Det funkar ju ändå, antar jag. Men tidigare filmer har flutit på perfekt utan den här hackiga strobe-känslan. Ska väl tillägga att fenomenet dyker upp i HQ-läget. Tack på förhand, Mattias 0 Citera
ronnylov Postad 25 mars 2009 Postad 25 mars 2009 Youtube komprimerar ändå om filmerna och lägger alltså in nya keyframes efter eget behag samt bitrate efter eget behag också så egentligen ska det inte spela så stor roll. Kanske bara dålig uppkoppling för tillfället så att spelaren inte hinner med att buffra (prova paus en stund och sedan play igen)? Har du senaste adobe flash player installerat samt drivrutiner till grafikkortet? 0 Citera
Mattias Olsson Postad 27 mars 2009 Författare Postad 27 mars 2009 Ja, jag har laddat in senaste flash nu, men det är fortfarande samma sak. Andra klipp på Youtube kan jag kolla på utan problem. Just det klippet som jag refererar till ovan har jag idag provat att ladda upp i massor av olika format, och det blir precis samma fenomen. Det hackar också på exakt samma ställen hela tiden. Exempelvis bilden där mekanikerna lägger is i kylaren. Begriper ingenting. Har kör samma inställningar tidigare, och det har inte varit några problem. 0 Citera
Stefan_holst Postad 4 april 2009 Postad 4 april 2009 Ja, jag har laddat in senaste flash nu, men det är fortfarande samma sak. Andra klipp på Youtube kan jag kolla på utan problem. Just det klippet som jag refererar till ovan har jag idag provat att ladda upp i massor av olika format, och det blir precis samma fenomen. Det hackar också på exakt samma ställen hela tiden. Exempelvis bilden där mekanikerna lägger is i kylaren. Begriper ingenting. Har kör samma inställningar tidigare, och det har inte varit några problem. Jag har kollat in din video, i HQ, och ser inte att den hackar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.