Gå till innehåll

Spela upp video i Premiere source-fönster


kacke_x

Recommended Posts

Jag har ett underligt problem i Premiere 6.5 när jag försöker spela upp en film som jag fångat via IEEE-1394 kortet från min dv-kamera. Andra filmklipp fångade med DC30+ fungerar fint.

 

När jag spelar upp filmklippet i source-fönstret så kommer bara ljudet ingen video. Försöker jag skrubba så kommer ingen video. Men klickar jag på Project-fönstret så det är aktivt och sen skrubbar så kommer video. Försöker jag skrubba igen så kommer ingen video. Men om jag åter klickar på Project så att det fönstret är aktivt så kan jag åter skrubba med video.

 

Om jag försöker spela upp klippet i Clip-fönstret så kommer bara ljudet.

 

Lägger jag filmklippet i Timeline så fungerar allt perfekt med ljud och video.

 

För övrigt flyter allting kanonbra på min burk.

 

P3 500 Mhz, 256 Mb, Geforce 2, Segate Barcuda 120 Gb 7200 rpm, DC30+, NEC IEEE-1394, Windows 2000 Pro sv med senaste sp och pathcar

Länk till kommentar
Share on other sites

Flyttas från Videoteknik till Redigering

 

Ja det var ett mysteriskt problem du hade, men datorer brukar bli konstiga ofta så testa att installera om Premiere. Skulle inte det fungera kan det ju hända att det är något fel på filmfilen, men det verkar konstigt eftersom det ju fungerar när du lägger den på din "timeline".

 

Så testa att installera om...

Länk till kommentar
Share on other sites

Har provat installera om Premiere ovan på utan resultat. Kan det hjälpa att avinstallera och helt radera innan jag installera igen?

 

Upptäckte att jag även kan skrubba klippen om jag aktiverar Timeline och sen skrubbar. Så det behöver inte vara Project-fönstret som är aktivt.

 

Kan det vara någon dold konflikt någonstans? Jag har mitt DC30 kort på egen IRQ men många andra enheter är tilldelat av Windows och ligger på IRQ 9.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...