Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag behöver lägga över ett antal quicktime mov filer på en Data cd/dvd för att sedan importera till en annan dator (mac) och lägga upp i final cut.

alla är på mer än 700MB så dem är för stora för cd men när jag försöker kopiera dem till en datadvd får jag meddelande att det inte finns nån cdskiva i brännaren.

själva dvd brännaren är det inget fel på. Jag kan bränna filmer direkt från AVI format i Premier till den så...

Jag har skrivit exakt samma typ av fil till cd förut som har varit under 700MB och det har funkat fint. Måste jag omformatera dem för att passa just en DVD?

Datorn jag jobbar med är en pc och materialet skall över till en mac

Nån som har lite koll på detta?

Postad

Mjukvaran måste i de flesta fall veta om du har CD eller DVD i datorn. Har du satt i en DVD och mjukvaran tror det är en CD kommer det i regel inte att fungera.

Jag tror att problemet bygger på att du inte har talat om för brännarprogrammet att det är en DVD-skiva som sitter i.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...