Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej !

Ska innan veckan är slut beställa en kamera, kan ni ge mig hjälp att välja vilken så blir jag mycket glad!!

Är inte så insatt i videokameror (förutom de sista 2 dygnen då jag har bläddrat sida upp och ner..)

Mina val är:

JVC GZ-HD10 HD-kamera 40 gig Pris ca 5000 kr

JVC GZ-MG330 DV-kamera 30 GIG HDD Pris ca 3000 kr

Panasonic HDC-SD9 HD-kamera flashminne Pris ca 5500 kr

eller en

Canon HF100 HD-kamera.

Vad skulle ni ha val? Videokameran kommer säkert bara användas på olika fester och kalas..

Ska man se framåt och köpa en HD-kamera, eller ska man nöja sig med en DV-kamera???

Är det bra kvalite på en HD-kamera för 5-6 tusen??

Eller har ni några andra bra tips?? Max 5500 kr!

Blev lite många frågor, men det kan säkert ni lösa som kan detta!!

Tack på förhand!!

//Dallle

Postad

Felet med de flesta konsumentkameror (de du räknade upp är sådan så vitt jag kan bedöma) är att de gärna blir varken eller. Bildkvaliteten blir nog bra på alla, men de är för små och saknar för många knappar för att kunna skruva fram optimala eller formsatta bilder ur. Samtidigt är de för stora för att rymmas i fickan utan måste antingen hållas i handen kvällen igenom eller, gömmas någonstans, så inte nymodigt berusade gäster får för sig att helt enkelt sno kameran för dig.

För visst är det en festkamera du tänker dig?

Jag tycker att de platta enhandskamerorna är betydligt smidigare och tänker du inte delta i filmfestivaler så räcker de till. Sanyo Xacti HD är mitt tips.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...