Octavianus Postad 5 mars 2009 Postad 5 mars 2009 Det är så att jag hittat en gammal NTSC portabel DVD spelare Toshiba sd-p2000, med AVin på. Problemet är ju bara att jag har en kamera som spelar in i PAL, en HV20. Så när jag kör in en av kabel för att spela upp så ser man en bild, men den flimrar/rullar, så det funkar inte alls bra (som förväntat). Finns det ngt sätt att få det att funka enkelt och billigt. Behöver inte bli perfekt bild, utan ska ha den som referenssskärm när man kör med en kran och dylikt. 0 Citera
Pehrbau Postad 6 mars 2009 Postad 6 mars 2009 Det enda sättet jag kan tänka mig med den spelaren är att konvertera din PAL DV från kameran till NTSC som går att göra i flera redigeringsprogram. Konverteringen ger något försämrad kvalitet och du måste troligen spela upp det från datorn med NTSC inställning. Det är fortfarande ovanligt i USA med vanliga spelare som klarar PAL - till skillnad mot i Europa. 0 Citera
Octavianus Postad 7 mars 2009 Författare Postad 7 mars 2009 Det enda sättet jag kan tänka mig med den spelaren är att konvertera din PAL DV från kameran till NTSC som går att göra i flera redigeringsprogram. Konverteringen ger något försämrad kvalitet och du måste troligen spela upp det från datorn med NTSC inställning. Det är fortfarande ovanligt i USA med vanliga spelare som klarar PAL - till skillnad mot i Europa. ok, nej, tanken va ju att det skulle spelas upp live från kamera på en gång. Aja då gick inte det då. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.