Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har filmat med hv30, redigerat i premiere cs4. Jag har bara klippt i klippen och lagt om dom, och höjt/sänkt ljudet. (+ lagt in för och efter text) Och sänkt hastigheten på något klipp.

Till problemet: Jag kan överföra till tape, till hv30, men när jag sen ska se på det blir det ingen bild (inget ljud heller). Skärmen visar då bara blått precis som när man har det i stopp läge.

Jag har inte ändrat färgskaler; vector och wave, (Ire?). Måste de ställas in för att få bild? Hur gör man det isåfall, kan inte programet göra det automatiskt? Eller handlar det om att jag ska ändra någon inställning någostans för att få bild?

Postad

tack.. det funka.. Så nu får jag bild, men hur gör man för att få den i hdv?

Valde på preferences i premiere: dv för export. ca 700x500i något.. Men man kunde bara välja det? Går det att få det i hdv?

Postad

Kameran måste stå i HDV-mode men det är tyvärr stor chans att det inte fungerar ändå eftersom det är en Canon-kamera. Canon har tyvärr frångått lite i standarden för styrprotokollet och det är fler program som haft trubbel med framförallt XHA1.

PPro får en fix för problemet senare i vår i form av CS4.1.

//Max

Postad

Nej, verkar inte så.. Första gången var filmen full av blå skärmar lite här o var. Och andra gången jag testa så bröts anslutningen. Ska testa en tredje gång men skriver jag inte till en EDIt här så funka det inte då heller.

Edit: Funka inte med hdv... gör man då?

Antingen får jag ta det i DV.. eller kan man göra det till en mpeg2(hdformat) och sen lägga in den på vegas eller någon annan. För att kunna föra över det med hd kvalite på bandet?

Är det sista möjligt? ^^

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...