atemo Postad 21 februari 2009 Postad 21 februari 2009 Hejsan Köpte för nå år sedan en plastlåda för att föra över video från videobandspelare till datorn. Har dock ännu inte fått den att fungera. Har försökt med flera inspelningsprogram inklusive orginal programmet. Det kommer varken ljud eller bild in då jag testar med VHS bandspelaren, men däremot fungerar det från DVD spelaren, och videokameran. Apparaten heter Dazzle DVC100 Video Device. Kan de va fel på bandpelaren eller är det nå annat? H Daniel 0 Citera
StenR Postad 21 februari 2009 Postad 21 februari 2009 Vad använder du för utgång på VHS-bandspelaren och använde du samma sladd för DVD-spelaren? 0 Citera
atemo Postad 21 februari 2009 Författare Postad 21 februari 2009 Jag använder samma videokablar till båda, RCA. Men till bandspelaren använder jag en scart adapter. Tyvärr har bandspelaren inga RCA uttag. H Daniel 0 Citera
StenR Postad 21 februari 2009 Postad 21 februari 2009 har scarten en omkopplare in/out? den ska isf stå på out. sen se till att du väljer rätt scart-utgång om det finns två. 0 Citera
atemo Postad 22 februari 2009 Författare Postad 22 februari 2009 Aha. Det står bara IN på adaptern. Har aldrig tänkt på att det skulle vara nå problem. Isåfall är problemet löst antar jag. En ny adapter. Tack för hjälpen! H Daniel 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.