Lowe_Andersson Postad 17 februari 2009 Postad 17 februari 2009 Hej. Jag har en Canon xm2 och har nu fått kondens i gluggen(optiken) Det ser ut som en lite vatten bubbla ligger och flyter om kring mellan två av omptik glasen eller vad man kallar det...? Jag har öppnat upp kameran och har den i ett varmt rum. Men den vill inte försvinna. Vad ska jag göra? Något man kan göra själv eller måste den i på rep? Och hur har detta fenomen upp komma? Jag vet att man ska låta kameran tina upp i stängd väskan (med ett litet luft hål)och inte plocka upp den innan den kännas som den har rums temperatur. Mvh // Lowe 0 Citera
Octavianus Postad 17 februari 2009 Postad 17 februari 2009 Hej. Jag har en Canon xm2 och har nu fått kondens i gluggen(optiken) Det ser ut som en lite vatten bubbla ligger och flyter om kring mellan två av omptik glasen eller vad man kallar det...? Jag har öppnat upp kameran och har den i ett varmt rum. Men den vill inte försvinna. Vad ska jag göra? Något man kan göra själv eller måste den i på rep? Och hur har detta fenomen upp komma? Jag vet att man ska låta kameran tina upp i stängd väskan (med ett litet luft hål)och inte plocka upp den innan den kännas som den har rums temperatur. Mvh // Lowe Släng den i en plastpåse med en massa sådana där fuktabsorberande grejer som man får med när man köper elektronik. Knytåt och hoppas på det bästa? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.