Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag håller på med ett videoprojekt i Final Cut Express.

Originalfilerna är i formatet 720x576, och samma storlek är det på själva sequensen ("Item properties"). Så långt allt väl.

Men, när jag nu ska exportera ut videon och står det:

"Dimensions: 557x418 (Current)".

Hur kan "current" storlek vara mindre än originalstorleken?!

Jag har visserligen använt "crop", men bara i under- och överkant, så videon borde fortfarande vara 720 pixlar bred.

Total förvirring. Kan någon förklara för mig hur det här hänger ihop?

/Adam

Postad

I final cut, det fönstret du oftast har längst upp till höger. Om du inte visar i 100% så tror final cut att ibland vid export att current är det som visas i det fönstret. t.ex. 73%

Det kan vara en av orsakerna. En annan är att du markerat en fil i timeline som haren mindre upplösning. Då tror FC att du endast vill exportera den filen.

/KN

Postad
I final cut, det fönstret du oftast har längst upp till höger. Om du inte visar i 100% så tror final cut att ibland vid export att current är det som visas i det fönstret. t.ex. 73%

Det kan vara en av orsakerna. En annan är att du markerat en fil i timeline som haren mindre upplösning. Då tror FC att du endast vill exportera den filen.

/KN

Tack! Det kan vara en förklaring! Ska testa imorgon när jag är tillbaka vid arbetsdatorn. Återkommer!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...