adamhaglund Postad 16 februari 2009 Postad 16 februari 2009 Jag håller på med ett videoprojekt i Final Cut Express. Originalfilerna är i formatet 720x576, och samma storlek är det på själva sequensen ("Item properties"). Så långt allt väl. Men, när jag nu ska exportera ut videon och står det: "Dimensions: 557x418 (Current)". Hur kan "current" storlek vara mindre än originalstorleken?! Jag har visserligen använt "crop", men bara i under- och överkant, så videon borde fortfarande vara 720 pixlar bred. Total förvirring. Kan någon förklara för mig hur det här hänger ihop? /Adam 0 Citera
beta75 Postad 16 februari 2009 Postad 16 februari 2009 Den visar kanske canvas-fönstrets storlek? /KN 0 Citera
beta75 Postad 16 februari 2009 Postad 16 februari 2009 I final cut, det fönstret du oftast har längst upp till höger. Om du inte visar i 100% så tror final cut att ibland vid export att current är det som visas i det fönstret. t.ex. 73% Det kan vara en av orsakerna. En annan är att du markerat en fil i timeline som haren mindre upplösning. Då tror FC att du endast vill exportera den filen. /KN 0 Citera
adamhaglund Postad 16 februari 2009 Författare Postad 16 februari 2009 I final cut, det fönstret du oftast har längst upp till höger. Om du inte visar i 100% så tror final cut att ibland vid export att current är det som visas i det fönstret. t.ex. 73% Det kan vara en av orsakerna. En annan är att du markerat en fil i timeline som haren mindre upplösning. Då tror FC att du endast vill exportera den filen. /KN Tack! Det kan vara en förklaring! Ska testa imorgon när jag är tillbaka vid arbetsdatorn. Återkommer! 0 Citera
adamhaglund Postad 17 februari 2009 Författare Postad 17 februari 2009 Det blev rätt till slut. Lite osäker på vad som var felet dock, men jag trixade lite och plötsligt stämde siffrorna med verkligheten. =) /Adam 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.