Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag gjorde en glimt på en tand som jag sen exporterade till Avid.

Gjorde en vit solid och maskade den så det blev en stjärna, sen gjorde jag feather och slutligen en innerglow. Sen exporterade jag den som en animation. Men stötte på ett problem att det blev en svart ram runt glimten, pga feather antar jag..?

Nån som har förslag på ett annat sätt att göra en tandglimt? Kanske har jag krånglat till det för mig? Kul o lära sig alternativ som jag inte tänkt på.

Postad
Jag gjorde en glimt på en tand som jag sen exporterade till Avid.

Gjorde en vit solid och maskade den så det blev en stjärna, sen gjorde jag feather och slutligen en innerglow. Sen exporterade jag den som en animation. Men stötte på ett problem att det blev en svart ram runt glimten, pga feather antar jag..?

Nån som har förslag på ett annat sätt att göra en tandglimt? Kanske har jag krånglat till det för mig? Kul o lära sig alternativ som jag inte tänkt på.

Skulle gjort precis som du skrev, gjort en mask, lagt på lite glow, nån flar, osv. Men varför exportera de? Spara de som ett preset och dra ut bara när du vill ha de? Du behöver väl inte exportera de som en film, brukar fucka upp sig, alphan när man exporterar annars.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...