Planit_in Postad 8 februari 2009 Postad 8 februari 2009 Hej, jag har suttit och pillat lite med min HDR-FX1:a, och när jag sätter på PictureProfile 1, med cineframe25 på, så blir bilden "hackig". det blir jitter när man panorerar snabbt. Vad gör jag för fel, jag importerar som vanligt i Premiere med comp settings, 1080i50i. ska jag köra progressivt för att få bort dessa hack?? Tacksam för svar. MVH/Petter 0 Citera
ChrisSFP Postad 9 februari 2009 Postad 9 februari 2009 Hej, jag har suttit och pillat lite med min HDR-FX1:a, och när jag sätter på PictureProfile 1, med cineframe25 på, så blir bilden "hackig". det blir jitter när man panorerar snabbt. Vad gör jag för fel, jag importerar som vanligt i Premiere med comp settings, 1080i50i. ska jag köra progressivt för att få bort dessa hack?? Tacksam för svar. MVH/Petter Huum jag har filmat mycket med FX1:an och jag rekommenderar att skita i cineframe25 då denna funktionen i princip bara är ett namn. Vill du verkligen få progressive bild så filma som vanligt i 50i och gör det sedan progressivt i post. Mkt smidigare och mkt bättre resultat. Hoppas det hjälper 0 Citera
Planit_in Postad 9 februari 2009 Författare Postad 9 februari 2009 Tack för svaret Chris, jag har alltid gjort P i posten, men är lite nyfiken/fundersam över varför bilden hackar med cineframe aktiverat, sedan är jag klyven när det gäller att använda och att inte använda, många är emot, medans det finns dem som avgudar cineframe. Chris, vilket är ditt bästa knep på Post Progressivt, ska "man" bara exportera progressivt? (det kör jag med) eller ska man ge sig på en tuffare fejk prog med hjälp av denna metod? : http://www.videocopilot.net/tutorials/deinterlace_in_ae/, vad är att föredra och vilket resultat blir bäst. Hoppas ni kan hjälpa, MVH/Petter 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.