Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag äger ett Bluefish444|WildBlue AV-kort som har 6 kanaler in och ut i AES/EBU digital audio.

Det konstiga är att det bara är 3 xlr anslutningar in respektive ut. Jag hittar ingen information någonstans om hur de tänkt sig att det skall fungera. Vad jag vet kan man inte spela in stereoljud i xlr, utan en anslutning är en kanal. Därmed verkar det bara finnas två möjliga lösningar. Antingen kan man bara spela in 3 kanaler i taget eller också kan alla 6 anslutningar fungera som antingen in eller ut. Men det låter konstigt då det är 3 honor och 3 hanar märkta som in och ut.

Är det någon som kan bringa klarhet i detta?

Postad
Jag äger ett Bluefish444|WildBlue AV-kort som har 6 kanaler in och ut i AES/EBU digital audio.

Det konstiga är att det bara är 3 xlr anslutningar in respektive ut. Jag hittar ingen information någonstans om hur de tänkt sig att det skall fungera. Vad jag vet kan man inte spela in stereoljud i xlr, utan en anslutning är en kanal. Därmed verkar det bara finnas två möjliga lösningar. Antingen kan man bara spela in 3 kanaler i taget eller också kan alla 6 anslutningar fungera som antingen in eller ut. Men det låter konstigt då det är 3 honor och 3 hanar märkta som in och ut.

Är det någon som kan bringa klarhet i detta?

Det är stereo på varje in/utgång på xlr aes/ebu. När du kör analogt och balanserat och har kontakten 3 polig xlr så har du rätt i att då är det bara en kanal.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...