CJG Postad 6 februari 2009 Postad 6 februari 2009 Hej. Har en Sony PMW-EX1 som jag använder mycket för produtioner för nätet och butiks-tv. Har fått en förfrågan om att göra en reklamfilm som skall sändas i lokal-tv. Vilken inställning bör jag ha? Normalt gillar jag 720 50p bäst. Men måste jag filma interlaced om det skall sändas på tv? Eller kan jag filma 50p och sen intrelaca i efterhand? Måste man leverera 25i till tv4 eller funkar 50i, 50p? 0 Citera
HamGamgi Postad 6 februari 2009 Postad 6 februari 2009 Du måste väl ändå dra ut det på digibeta alt dv-band så det blir vad det blir. Men filma i 720 50p och så kan du fixa allt sånt efteråt. 0 Citera
CJG Postad 6 februari 2009 Författare Postad 6 februari 2009 Jag kan leverera en fil som skall ha "top field first". Men hur får jag till interlacen bäst då i fcp? Jag kan ju inte släppa en 50p sequence på en 25i sequence. Skall jag först exportera 50p filmen och sen importera den till en 25i tidslinje, blir det rätt då? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.