offe Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 liten fråga som kanske kan verka korkad.. vi hade tänkt och använda två st dv kameror i vår filmproduktion. kan vi få problem med detta så som olika ljudkvalite och olika utseende på filmen.dvs att färgskalan är olika för olika kameror. och i så fall någon som har ett tips om några inställningar man bör tänka på.. offe/ ____________________________________________ Hellre mänsklig sköld i Irak än omänsklig köld i Sverige 0 Quote
walfridson Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Använd mick och låt en kamera spela in ljud, om det funkar för scenen. Är kamerorna extremt olika i kvalite kan det bli problem. Finns plattor med färg/grå skala på, vet inte var man kan få tag på dom. Men det är bra att hålla uppe framför båda så man kan försöka vitbalansera något lika. Även bra i redigeringen vid korrigeringen. 0 Quote
offe Posted October 13, 2004 Author Posted October 13, 2004 vi får helt enkelt använda oss av ett enfärgat föremål och ställa in vitbalans och liknande.. tavk för tipset.. ____________________________________________ hellre männsklig sköld i Irak än omänsklig köld i sverige 0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.