Jump to content

Recommended Posts

Posted

liten fråga som kanske kan verka korkad..

 

vi hade tänkt och använda två st dv kameror i vår filmproduktion. kan vi få problem med detta så som olika ljudkvalite och olika utseende på filmen.dvs att färgskalan är olika för olika kameror. och i så fall någon som har ett tips om några inställningar man bör tänka på..

 

offe/

____________________________________________

Hellre mänsklig sköld i Irak än omänsklig köld i Sverige

Posted

Använd mick och låt en kamera spela in ljud, om det funkar för scenen.

 

Är kamerorna extremt olika i kvalite kan det bli problem.

Finns plattor med färg/grå skala på, vet inte var man kan få tag på dom. Men det är bra att hålla uppe framför båda så man kan försöka vitbalansera något lika. Även bra i redigeringen vid korrigeringen.

Posted

vi får helt enkelt använda oss av ett enfärgat föremål och ställa in vitbalans och liknande..

tavk för tipset..

____________________________________________

hellre männsklig sköld i Irak än omänsklig köld i sverige

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...