Lucio Fulci Posted January 28, 2009 Posted January 28, 2009 jag köpte en dvd som innehåller 9 dvd filmer som har för titel Hollywood Camera Work. Problemet är att mitt engelska är lite dåligt, men jag tänkte att inte ge upp för att jag hör gämt samma fraser upprepas igen och igen, så jag tänkte att om jag skulle kunna veta vad dom betyder så kommer jag förstå det viktigaste i innehållet. Vad Betyder det följande fraser 1 - STATIONARY BLOCKING 2 - STAGING HIGH-END SCENES 3 - High-End Blocking And Staging tack för hjälpe MVH Lucio 0 Quote
Incarlight Posted February 28, 2009 Posted February 28, 2009 Blocking är att planera var skådespelarna kommer vara/röra sig. Ofta betyder det att man helt enkelt går igenom scenen för att veta att kameran, ljuset och skådespelarna fungerar tillsammans. http://en.wikipedia.org/wiki/Blocking_(stage) - Teaterbeskrivning av blocking (på engelska) Stationary betyder "stillastående". "Staging high-end scenes": "Staging" är att scensätta (eller iscensätta) något. "High-end" brukar betyda att något har hög kvalitet, eller kan anses vara "proffsigt". Rättelser/förtydliganden uppskattas. 0 Quote
Recommended Posts