Gäst Postad 25 januari 2009 Postad 25 januari 2009 Hej Jag har haft min videokamera nu i ca 3-4 år gärna fall och innan när jag förde in min film som jag gjort till datorn så använde jag firewire men till slut så slutade firewiren att fungera. Jag började använda USB istället eftersom jag hade en hemma och då blev det ett väldigt stort fel som jag har fått leva med nu. LJUDET BLIR GALET, om jag filmar mig själv när jag talar inför kameran så är det helt tyst när jag har fångat in de i datorn och så kommer mitt tal ca 10-20 sekunder efter min mun har rört på sig. Jag behöver hjälp. Kan ju flytta ljudet i datorn hela tiden men tar dubbelt så mer tid och är väldigt jobbigt. Ska jag köpa en ny firewire eller kan det vara uttaget i kameran där man stoppar in firewiren som det har lossnat någon pigg eller nåt för i så fall måste jag ju skaffa en ny kamera till och med. Alla mina kompisar använder USB till deras kameror och ljudet blir rätt, väldigt konstigt men vet inte vad jag ska göra. Hjälp mig är ni snälla!!! MVH Joel 0 Citera
Gäst Postad 26 januari 2009 Postad 26 januari 2009 Vad har du för kamera? Jag har en Panasonic NV-GS17 , ganska gammal nu. Spelar vanliga DV-band o så. Men förr så funkade den perfekt med ljudet o nu är bara allt galet :( Hjälp mig snälla! // Joel PS: Du kan hitta all information om du kollar på http://www.cyberphoto.se/ och så går du in på videokameror fliken åt sidan och sen "utgångna modeller" och så hittar du den där. 0 Citera
StenR Postad 26 januari 2009 Postad 26 januari 2009 Jag tror inte man ska använda USB med den kameran, utom som webkamera eller kopiera över stillbilder från kameran. Har du prövat med en ny Firewire-sladd? Vad har du för dator? 0 Citera
Gäst Postad 26 januari 2009 Postad 26 januari 2009 Jag tror inte man ska använda USB med den kameran, utom som webkamera eller kopiera över stillbilder från kameran. Har du prövat med en ny Firewire-sladd? Vad har du för dator? Jag har funderat på att köpa en ny firewire sladd men gjorde det en gång och då var det fel sorts firewire sladd med 2 stycken samma utgångar så blev lite ledsen då och har inte orkat köpa en ny sen dess även ifsej att dom kostar bara 99 kr ungefär. Men om det hjälper så köper jag en förstås. Men min dator är hyfsad bra, en fujitsu siemens och den innehåller: AMD SEMPRON Processor 3000+ 1,79 GHz, 768 MB Ramminne PAE(Physical Adress Extension) 512 MB Sapphire Radeon HD 3450(crossfire stöd) Hade varit jättetacksam om du vet vad som är felet.Tack annars. // Joel 0 Citera
StenR Postad 26 januari 2009 Postad 26 januari 2009 Jag har funderat på att köpa en ny firewire sladd men gjorde det en gång och då var det fel sorts firewire sladd med 2 stycken samma utgångar så blev lite ledsen då och har inte orkat köpa en ny sen dess även ifsej att dom kostar bara 99 kr ungefär. Men om det hjälper så köper jag en förstås. Men min dator är hyfsad bra, en fujitsu siemens och den innehåller: AMD SEMPRON Processor 3000+ 1,79 GHz, 768 MB Ramminne PAE(Physical Adress Extension) 512 MB Sapphire Radeon HD 3450(crossfire stöd) Hade varit jättetacksam om du vet vad som är felet.Tack annars. // Joel Du skulle ha lämnat tillbaka den och fått en som passade så hade det säkert löst sig på en gång. Du känner ingen som du kan låna av då och testa med? Om det funkade med firewire förut och du inte ha ändrat något i datorn så är det väl ganska troligt att det är just sladden, så var det med min förra i alla fall. Om du har ett separat firewire-kort i datorn så kan du ju öppna datorn och trycka lite på det ifall det skulle sitta löst. Men om det finns en ikon som heter typ 1394-anslutning under Nätverksanslutningar i kontrollpanelen så ska det fungera i datorn, och då är sladden det enda billiga du kan fixa själv. Är det kontakten i kameran så blir det billigare (och bättre) att köpa ny kamera. 0 Citera
Gäst Postad 26 januari 2009 Postad 26 januari 2009 Du skulle ha lämnat tillbaka den och fått en som passade så hade det säkert löst sig på en gång. Du känner ingen som du kan låna av då och testa med? Om det funkade med firewire förut och du inte ha ändrat något i datorn så är det väl ganska troligt att det är just sladden, så var det med min förra i alla fall. Om du har ett separat firewire-kort i datorn så kan du ju öppna datorn och trycka lite på det ifall det skulle sitta löst. Men om det finns en ikon som heter typ 1394-anslutning under Nätverksanslutningar i kontrollpanelen så ska det fungera i datorn, och då är sladden det enda billiga du kan fixa själv. Är det kontakten i kameran så blir det billigare (och bättre) att köpa ny kamera. Okej, det konstiga är att jag kollade i nätverksanslutningar och det står inte 1394-anslutning och det konstiga är att jag VET att det har stått innan så det är ju en liten konstig grej. Men får väl kolla inuti datorn någon dag och se men är heller inte helt säker på om jag har ett seperat firewire kort för har inte för mig det men aja tack för all hjälp. Kommer meddela när jag vet att det är fixat. Ha det bra ! // Joel 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.