Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fråga 1: Har en XM2 som jag vill köpa en pålitlig 35mm adapter till. Har sökt runt och läst igenom lite här på forumet men ja fattar inte riktigt om alla som te x letus35 om dom är modellanpassade eller inte?

Fråga 2: Om ja nu köper en 35mm adapter och väljer en viss sort som te x så ja kan använda mig av Canons objektiv. Kan ja i stort sett ha vilken glugg ja vill förutsatt att de är samma storlek på adaptern som på gluggen i anslutningen.

Fråga 3: Kan ni ge förslag på 35mm adapter (budget max 4000SEK) ?

Postad
Fråga 1: Har en XM2 som jag vill köpa en pålitlig 35mm adapter till. Har sökt runt och läst igenom lite här på forumet men ja fattar inte riktigt om alla som te x letus35 om dom är modellanpassade eller inte?

Fråga 2: Om ja nu köper en 35mm adapter och väljer en viss sort som te x så ja kan använda mig av Canons objektiv. Kan ja i stort sett ha vilken glugg ja vill förutsatt att de är samma storlek på adaptern som på gluggen i anslutningen.

Fråga 3: Kan ni ge förslag på 35mm adapter (budget max 4000SEK) ?

1) Det står nog eller maila/ring och fråga för säkerhets skull eller googla efter andra som köpt adaptern till samma kamera som du har. Det är bl a förmågan att kunna fokusera på mattskivan och att man inte ska behöva zooma in för mycket som är kritiska faktorer.

2) En adapter passar för en viss typ av objektiv typ Canon EOS, Nikon FD etc. Manuell bländare är också bra att ha på objektiven.

3) Kolla t ex här: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=22612

En lite mer okänd färdig adapter som är billigare än Letus etc är RNG35:

http://www.rng35.com/index.html

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...