PerKr Postad 14 januari 2009 Postad 14 januari 2009 har en 8mm videokamera som jag tänkte fortsätta använda tills jag bestämt mig för om det är värt att investera vidare. Men oavsett hur det blir kommer jag inte att kunna titta på banden via videokameran i all evighet (saker slits ju ut) och det var länge sedan jag såg adaptrar för att använda 8mm-band i vhs-spelare. Det var för övrigt ganska länge sedan jag såg en vhs-spelare... Så jag tänkte att det borde finnas utrustning för att föra över från videokameran (via A/V out) till datorn, på samma sätt som det finns USB-ljudkort för inspelning av musik. Finns det eller är man utlämnad till att låta diverse företag göra jobbet? 0 Citera
StenR Postad 14 januari 2009 Postad 14 januari 2009 Finns några att välja på: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=466 Om du däremot har en av de allre sista modellerna 8mm videokameror så kan den ha firewire ut, i så fall behöver du bara ett firewire-kort i din dator och en passande sladd. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.