The Swede Posted January 11, 2009 Posted January 11, 2009 Hej, jag är på jakt efter ett företag som erbjuder scanning av Super8 till ett okomprimerat format, tex DPX sekvenser. Är det någon som gjort detta och vet om det finns företag i Europa som utför scanningen? I USA finns ju en del företag, men det vore skönt att kunna få det mer på "hemmaplan". De behöver inte utföra HD-scanning (även om det vore trevligt), det jag är ute efter är att få så mycket färginformation som möjligt. Det känns ju tråkigt att många företag anser att MiniDV är så bra det kan bli med Super8. För så är det verkligen inte. 0 Quote
Uppsala BildTeknik Posted January 11, 2009 Posted January 11, 2009 Vi kan överföra till okomprimerat om någon vill det. Men inte just nu, datorn som har ett capturekort för okomprimerat är inne på servie/upgradering. Kontakta mig via email. Det är en del "bök" med okomprimerat, men jag antar att du känner till hur mycket utrymme det tar, att du måste ha en snabb RAID, osv? 0 Quote
Recommended Posts