Gå till innehåll

Simpelt AE-problem


Jocke

Recommended Posts

Har precis börjat använda AE och testar lite olika tutorials. Har tyvärr ett problem som också är av rätt stor betydelse. När jag har gjort klart tutorialn och gjort exakt som det står i den, http://www.ayatoweb.com/ae_tips_e/ae21_e.html# , så blir det bara första framen som visas.

Mitt problem är alltså att det inte händer något, det är bara den första framen man ser. Så är det vad jag än gör. Förstår inte varför, beror inte på rendering för det har jag gjort.

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jocke]Har precis börjat använda AE och testar lite olika tutorials. Har tyvärr ett problem som också är av rätt stor betydelse. När jag har gjort klart tutorialn och gjort exakt som det står i den, http://www.ayatoweb.com/ae_tips_e/ae21_e.html# , så blir det bara första framen som visas.

Mitt problem är alltså att det inte händer något, det är bara den första framen man ser. Så är det vad jag än gör. Förstår inte varför, beror inte på rendering för det har jag gjort.

Tacksam för hjälp.[/citat]

 

Hmm. Ayato (Om han nu heter så) är sjukt dålig på att uttrycka sig. Jag har gjort exakt det exemplet med den smältande texten och fått bra resultat så det ska gå. Prova att rendera efter varje steg, bara för att se var det blir fel. Det blir lättare då att hjälpa dig.

 

Ibland brukar jag få upp ett meddelande att AE inte kan skapa en RAM-förvisning för att det krävs två frames fastän jag har långt fler. Det brukar dock bara dyka upp när jag har använt Pre-compose. Om du använt det så gör om det och testa att inte använda det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...