Dr Calippo Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 När jag försöker att exportera sekvenser från timeline till Windows media format startar mediaencodern och när jag ska starta reneringen så visas en gul trekant till höger och jag kommer inte längre än så med exporten. När jag försöker med att utföra samma process med oredigerade original-mpegfilen fungerar det utan problem. Är det någon som har några bra förslag om hur detta kan lösas? 0 Quote
Rogge Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 ...så visas en gul trekant till höger och jag kommer inte längre än så med exporten.. Dubbelklicka på den gula triangeln eller gå till File > Show Errors och skriv tillbaks vad det står för något. :) Tänk på att det senaste felmeddelandet inte står längst upp i listan. Det senaste står längst ned. 0 Quote
Dr Calippo Posted December 30, 2008 Author Posted December 30, 2008 Så här står det: - Source File: C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\Matcher 27 dec_29.prproj - Output File: H:\ST-Cupen 2008 27 dec\Match mot Stuvsta 1-1\Test.wmv - Preset Used: Custom - Video: - Audio: - Bitrate: - Encoding Time: 07:58:16 2008-12-30 18:50:50 : Encoding Failed ----------------------------------------------------------------------------- Could not read from the source. Please check if it has moved or been deleted. 0 Quote
Rogge Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Could not read from the source. Please check if it has moved or been deleted. Mac eller PC? Om Mac, kör Disk Premissions med Disk Utility. Om PC, har du haft PPro CS3 installerat och nu avinstallerat det? Om du avinstallerat PPro CS3 så funkar inte exporten i PPro CS4 förräns du installerar Pro CS4 igen. Avinstallera PPro CS4 och installera det igen så tror jag du fixar felet oavsett om CS3 öht varit installerat. :) 0 Quote
Dr Calippo Posted December 30, 2008 Author Posted December 30, 2008 Hej Roger! Efter det jag avinstallerat PP CS3 fungerar exporten i CS4 utan problem. Tack för hjälpen. Dr Calippo 0 Quote
Rogge Posted December 31, 2008 Posted December 31, 2008 Efter det jag avinstallerat PP CS3 fungerar exporten i CS4 utan problem. Toppen! :) 0 Quote
Dr Calippo Posted January 6, 2009 Author Posted January 6, 2009 Är det någon som vet ifall jag kan ändra från 4:3 till Widescreen i CS4 Encore. Jag får det inte att fungera. Har importerat mpeg för att skapa en dvd. Hur jag än försöker att ändra till Widescreen blir det bara 4:3 när jag ser den i en tv. Dr. Calippo 0 Quote
Rogge Posted January 6, 2009 Posted January 6, 2009 Är det någon som vet ifall jag kan ändra från 4:3 till Widescreen i CS4 Encore. Jag får det inte att fungera. Har importerat mpeg för att skapa en dvd. Hur jag än försöker att ändra till Widescreen blir det bara 4:3 när jag ser den i en tv. Det låter som du av misstag använt ett 4:3-preset och inte ett Widescreen-preset när du exporterat från PPro eller missat att ändra i Export Settings om du gjort/modifierat ett själv. Du kan iofs använda Interpret Footage i Encore, men jag hade sett till att först exportera rätt, om det är det som är fallet vill säga. Vad händer om du bränner DVD:n genom att göra: 1. Välj den Timeline du vill exportera 2. Gå till File > Adobe Dynamic Link > Send to Encore 3. Bränn din DVD 0 Quote
Dr Calippo Posted January 6, 2009 Author Posted January 6, 2009 Har redan provat med att ändra i Interpret Footage i Encore men det blir i alla fall inte Widescreen. 1 Quote
Rogge Posted January 6, 2009 Posted January 6, 2009 Har redan provat med att ändra i Interpret Footage i Encore men det blir i alla fall inte Widescreen. - Har du bränt DVD:n, eller menar du när du kör en Preview i Encore? - Vad har du för Sequence Settings i PPro? - Om du markerar en videofil i Project panel i PPro, vad står det, exakt, till höger om den lilla tumnageln längst upp till vänster i Project panel? - Vilka inställningar, exakt, använder du när exporterar du från PPro? - Varifrån kommer videon, kamera och vilken modell? - Har du provat File > Adobe Dynamic Link > Send to Encore ? 0 Quote
Dr Calippo Posted January 6, 2009 Author Posted January 6, 2009 Ja, jag har redan bränt DVD:n. Sequence Settings i PPro är HDV 1080p, 25 frames HD anamorphic 1080 (1.333). 1440 x 1080 i projektpanelen. Export setting: Format: MPEG2-DVD Preset: PAL Widescreen High Quality, Videon kommer från min kamera Sony singelchip HDR-A1E genom capture i PPRO CS4 och sedan redigerad i PPro CS 4. Ja, jag har provat att skicka till Encore via Dynamic link och det fungerar i sig men lika förbannt blir det inte Widescreen format på DVD:n. Jag gör om hela processen en sista gång med rendering via Mediaencodern från PPro mpeg2 till mpeg2dvd så får vi se om det blir någon skillnad vid DVD-produktionen i Encore. Häftigt förrästen med Dynamic linc, slipper massa onödig renderingstid, fattar inte hur killarna på Adobe bär sig åt, men bra blir det. 0 Quote
Rogge Posted January 6, 2009 Posted January 6, 2009 Sequence Settings i PPro är HDV 1080p, 25 frames HD anamorphic 1080 (1.333). 1440 x 1080 i projektpanelen. Filmar A1 progressivt? Om du lägger ett klipp på Timeline utan att lägga någon effekt på, har du ett rött streck längst upp på Timeline? Ja, att använda Send to Encore är en riktig höjdare i CS4 och jag har börjat använda den funktionen mer och mer. :) 0 Quote
RasBat Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Mitt CS4 öppnar Encoder men sen stannar den bara och jag måste tvångsavsluta. Vad kan vara felet då? felet kvarstår också då jag startar om. blir projektet för stort eller vad kan ha hänt? 0 Quote
Recommended Posts