Gå till innehåll

Inspirarions hjälp!?


Dimalim

Recommended Posts

Med den lediga tid jag har för tillfället ställer jag gärna upp som ett litet bollplank för de tankar som behöver komma ut i de fria. Just nu är jag själv inne i en manusperiod så de skulle säkert även hjälpa mig att fokusera lite på andras idéer för en stund och inte bara på mitt eget. Man kan bli så blind tillslut.

 

Du får gärna höra av dig via pm-funktionen här på sidan.

 

Go´natt

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Någon som har lust att agera lite bollplank? Har så mycket idéer i huvudet som jag bara inte kan samla ihop riktigt.

 

Tack på förhand

Amanda

 

Ett bra slut, eller en bra "twist" är bästa inspirationen eftersom de bästa berättelserna skrivs "baklänges".

Har du många ideer så skriv ned dem på lappar och bestäm dig för kort eller långfilm etc och välj ut vilken som är bäst lämpad att utvecklas till film.

Saknar man helt inspiration och ideer är film en bra inspirationskälla, eller läs en bok som exempelvis Roberto Rodrigues "Rebel without a Crew.

 

Bara några förslag, lycka till Amanda,

 

/Cerberus

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...